Kolagen v potravinách

Kolagen v potravinách

Kolagen – ve vodě nerozpustná bílkovina, která bývá velmi často spojována nejen s klouby, ale také se stářím.

Čemuž se nelze divit vzhledem k tomu, že jeho ztráta se nejvíce projevuje na stavu kostí a šlach a na naší pleti a pokožce. Ve chvíli, kdy zhruba po pětadvacátém až třicátém roce života začne z těla mizet, mohou se objevovat stále častější bolesti kloubů a pružnost pokožky se viditelně vytrácí. Proti projevům jeho úbytku bojujte jeho doplněním. Sáhnout lze po kolagenových doplňcích stravy a také po potravinách, které jsou jeho přirozeným zdrojem.

Vzhledem k velkému množství kolagenu, které se z těla začne každým dnem vytrácet (procento se násobí vlivem špatných zvyků, které jsme si vypěstovali), sice kolagen vzatý z potravin nestačí, proto se musí sáhnout i po produktech Anti Age, na druhou stranu jakožto přírodní zdroj ho dokáže tělo řádně vstřebat a vzít si z něj maximum. Zařaďte proto do jídelníčku alespoň následující potraviny a zvyšte tím hladinu kolagenu ve svém těle.

Vaječné bílky nejen k snídani

Skvělým přírodním zdrojem kolagenu jsou vaječné bílky. O vejcích se už dávno ví, že obsahují velké množství nepostradatelných bílkovin, i proto je řada sportovců (a nejen jich) konzumuje především k snídani. Tato potravina však obsahuje také látky, které výrazně podporují přirozenou produkci kolagenu v lidském těle.

Dopřejte si vejce nejen k snídani, vždyť je lze připravit na sto různých způsobů.

Špenát, brokolice i kapusta a řeřicha

Pokud budete přemýšlet nad tím, jakou zeleninu si k vajíčkům nakrájíte, za zvážení stojí zelená zelenina. Mluvíme totiž o dalším přírodním zdroji kolagenu. Pod zelenou zeleninou si, prosím, představte například kapustu, brokolici, řeřichu nebo špenát či zelí. Nemluvíme o těch nejoblíbenějších druzích, na druhou stranu jsou nejvýživnější a nejzdravější.

Kromě kolagenu, kterého tak snadno doplníte jen díky stravě, obsahují i vitaminy, minerály či tolik cenné antioxidanty.

Citrusy nejen na imunitu

V současné době se klade velký důraz na to, abychom posilnili imunitní systém. Venku číhá jednoho nebezpečné onemocnění vedle druhého a jen imunita silná jako rytířské brnění dokáže hravě odolat jakkoli vysokému náporu virů a bakterií. Aby k jejímu posílení opravdu došlo, snažíme se konzumovat citrusové plody, které jsou obrovským zdrojem vitaminu C.

A tím se dostáváme k jádru věci. Citrusy sice neobsahují přímo kolagen, ale bohaté množství vitaminu C výrazně prospívá k produkci kolagenu v těle. Dokonce lze říct, že zmiňovaný vitamin je pro tvorbu ve vodě nerozpustné bílkoviny nezbytností. Abyste tvorbu kolagenu podpořili, citrusy by měly být součástí vašeho jídelníčku. Přidejte si citron alespoň do čaje.

Vývary jsou tekutým zázrakem

Pokud se máme opět vrátit k přirozeným zdrojům kolagenu, stojí za zmínku vývary. Není tajemstvím, že vývary (ať už z masa nebo zeleniny) jsou hotovým zázrakem pro naše tělo, který umí napravit naprosto cokoliv. Málokdy se však v souvislosti s konzumací polévek zmiňuje, že dodávají tělu nezbytný kolagen.

Nejvíce kolagenu se uvolňuje z kostí, masa a z pojivových tkání, proto s nimi v polévce nešetřete.

Ryby také obsahují kolagen

Seznam uzavřeme rybami a mořskými plody. O těchto potravinách se ví, že jsou zdrojem omega-3 mastných kyselin, jež jsou pro tělo nadmíru důležité, bohužel si je samo neumí vyprodukovat. Už málokdy se zmiňuje kolagen – ryby a mořské plody jsou jeho skvělým zdrojem. Zejména obsahují kolagen typu I, který je velmi snadno vstřebatelný a lehce stravitelný.

Do svého jídelníčku přidejte především lososa, tuňák nebo makrelu. Konzumací doplníte bílkovinu všude tam, kde je třeba – do kůže, kostí, do kloubů i chrupavek.

You must be logged in to post a comment